Media & Nyhetsrum

Så vad är min poäng? Jo, att vi måste sluta uppfinna hjulet om och om igen. Det kan inte vara meningen att vi kollektivt ska behöva ”upptäcka” kunden fler gånger. Det kan inte vara meningen att vi ska behöva påminna om att kunden inte är en snuttefilt för marknadschefen eller managementkonsulten vi tillfälligt har inne. Vi bör alla veta varför vi överhuvud taget har ett jobb att gå till varje dag.

Training Partner och Mgruppen lanserar idag ett för Sverige unikt samarbete: Tillsammans kommer de två företagen under varumärket Automotive Leadership LAB erbjuda flera olika program med kvalificerad ledarskapsutbildning, specifikt utvecklade och anpassade för fordonsbranschen.

John Ylander, programansvarig för Mgruppens Executive MBA-program skriver om vikten av delaktighet och mening.

Öjvind Sterner, Programansvarig på Mgruppen, skriver om faran att lösa framtidens komplexitet med gårdagens lösning.

Mgruppens VD Annica Söderberg delar med sig av erfarenheter kring att ta svåra samtal.

Vi ser fler och fler rapporter och indiktaioner på vad millennials och yngre generationer efterfrågar hos sina arbetsgivare. Högt på agendan står trivsel på arbetsplatsen och i en rapport framtagen av Cecilia Åkerblom på Ledarna fragår det tydligt att morgondagens arbetstagare behöver mer autonomi, mer självbestämmande, samt en god och jämlik relation till sin chef.