Executive Master of Strategy

Internatutbildning

  • Längd: 15 dagar (5 x 3)
  • Pris: 97 000 SEK *
*Moms, kost och logi tillkommer.

Tre dimensioner

Leda VERKSAMHET
Leda SIG SJÄLV
Leda ANDRA

När konkurrenter försöker ta marknadsandelar eller efterfrågan drastiskt förändras krävs handlingskraft från verksamhetens samtliga ledare. Vilka faktorer - inom och utanför organisationen - påverkar konkurrenskraften? Hur blir ditt företag branschens vinnare?

Målgrupp

Du är troligtvis chef och medlem i en operativ ledningsgrupp och strävar efter att nå dit. Du kan också, på annat sätt, aktivt arbeta med och bidra till att driva och leda verksamheten. Din yrkesroll ställer krav på att du ska kunna bidra med en helhetssyn - ansvaret i din nuvarande eller framtida roll går därmed bortom specialistrollens.

Detta är utbildningen för dig som:

  • vill bredda och fördjupa dina kunskaper inom strategisk analys och management
  • behöver nya perspektiv och inspiration för att utveckla verksamheter
  • vill ha en utbildning som vilar på vetenskaplig grund
  • har gedigen erfarenhet och är redo för nästa utmaning
  • vill skaffa ett kvalificerat nätverk

Fyll i din e-postadress för att ladda ner fullständig programinformation


*Läs hela integritetspolicyn här.
 

Målsättning med utbildningen

Executive Master of Strategy möter chefens behov av förnyelse och kompetensutveckling för ett förbättrat ledningsarbete. Oavsett om du arbetar inom produktion, marknadssidan, HR, IT, FOU eller andra mer generella arbetsuppgifter så ställer dagens näringsliv allt högre krav på ett strategiskt kunnande för att tillhöra en ledningsgrupp. Det är inte längre bara den högsta bolagsledningen som ska kunna tänka strategiskt. Behovet av snabbhet och flexibilitet gör att det strategiska frågorna har decentraliserats.

Delar ur innehållet

  • Strategiska verktyg, modeller och perspektiv
  • Bransch- och konkurrentanalys
  • Strategisk verksamhetsförbättring
  • Value innovation
  • Internationell Strategi - transnationellt värdeskapande
  • Strategisk marknadsföring
  • Service Management
  • Projektarbete
  • Diplomering
Kommande starter
Datum Stad  
15 maj

Executive Master of Strategy, Stockholm

Skicka en kalenderinbjudan till dig själv för att reservera denna tid i din kalender

15 maj - 17 maj

Skogshem & Wijk

28 aug - 30 aug

Skogshem & Wijk

09 okt - 11 okt

London

04 dec - 06 dec

Såstaholm Konferens

12 feb - 14 feb

Såstaholm Konferens

Du måste fylla i en giltig E-postadress

Stockholm Boka
15 maj - 17 maj

Executive Master of Strategy, Stockholm

Skicka en kalenderinbjudan till dig själv för att reservera denna tid i din kalender

12 feb - 14 feb

Såstaholm Konferens

04 dec - 06 dec

Såstaholm Konferens

09 okt - 11 okt

London

28 aug - 30 aug

Skogshem & Wijk

15 maj - 17 maj

Skogshem & Wijk

Du måste fylla i en giltig E-postadress

Lägg till i kalender
Internat
Del 1
28 aug - 30 aug
Internat
Del 2
09 okt - 11 okt
London
Del 3
04 dec - 06 dec
Internat
Del 4
12 feb - 14 feb
Internat
Del 5

Helen Lagergren, VD, PS Partner Stockholm

- Det sägs att den mest framgångsrika ledaren är den som fattar de mest framgångsrika besluten. Och det mest framgångsrika företag är det företag som fattar de mest framgångsrika besluten. Givetvis är det många komponenter i ett beslutsfattande, både kunskapsmässiga kompetenser och emotionella förmågor ska verka sida vid sida.

I Executive Master of Strategy programmet fick jag med mig massor av strategilösningar och teorier som gäller nu och som är fullt möjliga att göra till konkreta actions oavsett det gäller distribution av varor och tjänster, organisatoriska frågor kring detta eller rent av smarta lösningar att få ut sina egna idéer i. Jag fick med mig mycket, och som vanligt med Mgruppens utbildningar är nätverkandet i världsklass, föreläsningarna på absolut toppnivå och möjligheter till reflekterande, både ensam och i grupp extremt givande.

Programansvarig Stefan Kummås

Av de fasta program som Mgruppen genomför är Stefan ansvarig för Executive Master of Strategy. 

Stefan har arbets- och konsulterfarenhet inom strategi, affärs- och verksamhetsutveckling, kund- och marknadsanalys samt IT och IT-utveckling. Hans erfarenhet sträcker sig över flera branscher och organisationer, men den längsta tiden har han varit verksam inom dagligvaruhandel.